top of page

מי מחליט עלי ?

עודכן: 21 בספט׳ 2023

הפחד הכי גדול של נשים בלידה הוא קודם כל התינוק שלהן, שיהיה בסדר, שהכל יעבור בשלום, שאף אחד לא יפגע. אבל מה שזה מייצר הרבה פעמים זה ביטול של המון אמונה פנימית עצמית וקול פנימי שאומר לנו "נכון או לא נכון" על אירוע מסויים. בלידה, הפחד הזה מגיע בשיאו. אם מיילדת/רופא/ דולה/ מלווים יגידו לאישה במהלך הלידה "את מסכנת את התינוק שלך" היא תסכים להכל, גם לדברים שלפעמים, לא מסתדרים עם האמונות הפנימיות שלה.


אני רוצה לעצור לרגע ולשאול, מי מחליט עלי ? מי אומר לי מה לעשות ? ובלידה, יותר מהכל זו את!


את יכולה לבחור שלא לעשות בדיקת פתיחה, את יכולה לבחור שלא להתחיל זירוז, את יכולה להחליט מי יהיו המלווים שלך, את יכולה להחליט אפילו אם כן או לא יהיה מוניטור.

נכון, לחלק מההחלטות עלולות להיות השלכות ואת, את צריכה להכיר את ההשלכות ולבדוק באופן אישי ואובייקטיבי האם את מבינה את ההחלטות וההשלכות שלהן.

כדי להכיר את ההחלטות ואת ההשלכות, צריך ללמוד ולהתכונן. ללמוד את המושגים, ללמוד את היתרונות והחסרונות של הדברים ויותר מזה, ללמוד את האלטרנטיבות. אם את לא רוצה עכשיו פיטוצין לזירוז, את יכולה לעשות עיסוי פטמות (רק כדוגמא).

כשאת יודעת, את יכולה לבחור מתוך הידע ולא מתוך פחד. להיות מובילה של הלידה שלך ולא מובלת על ידי אנשים שבאמת רוצים בטובתך, אבל לא בטוח שהדרך שבה הם בוחרים מתאימה לך.


אני מאמינה בכל ליבי שאנשי הצוות בחדרי הלידה רוצים בטובת האישה, התינוק והלידה. הם רוצים שבסופו של דבר כולם יהיו בריאים ושמחים. אבל לעיתים הדרך שבה הם רואים את התהליך דורשת התערבויות שלא בהכרח הכרחיות בכל סיטוציה. בחדרי הלידה יש פרוטוקולים והמניעים שעל פיהם מתקבלות החלטות לא יכולים להיות פרסונאלים, לא יכולים להיות מותאמים אליך במיליון אחוז מכמה סיבות, הראשונה כי הפרוטוקל מושתת על סטטיסיקה וסטטיסטיקה לא מתייחסת לקיצון ושנית כי את לא בהכרח בכל הפרמטרים עומדת בסטטיסיקה.

לדוגמא: ליוויתי לאחרונה אישה בלידה שבן הזוג שלה מעל 2 מטר, גבוהה מאוד, מסכימות? כדי להחזיק 2 מטר גבוה, צריך בדרך כלל גם משקל גדול מספיק... מצליחות לעקוב ?

הערכת המשקל של התינוק לקראת הלידה היתה מאוד גבוה (ברור והגיוני) וההמלצה היתה זירוז. האישה שישבה וחשבה על כלל המידע והנתונים, הבינה שהמשקל הגבוהה של התינוק, לא אומר כלום על היכולת שלה ללדת את אותו התינוק ושהכל יהיה בסדר.... ונחשו מה קרה יומים לאחר המלצת הזירוז, האישה ילדה תינוק מתוק מתוק בלידה טבעית ומדהימה, בלי שום התערבות והמשקל ? נו.... ברור.. היה בסה"כ 3.300 ק"ג, כך שזה אפילו לא היה תינוק כל כך גדול.


ההבנה של התהליך, ההבנה של הפרטמרים של אותה האישה באופן אובייקטיבי הם שיצרו אצלה חווית לידה בדיוק כמו שחלמה.


אם נחזור לשאלה שבכותרת, מי מחליט עלי ? התשובה בעיני, תמיד תמיד תמיד, היא את!

תלמדי ותכיני את עצמך ללידה כדי שתוכלי לקבל החלטות מדוייקות עבורך ותוכלי להבין את התהליך לעומק ולהבין מה צפוי בכל שלב ושלב ומהצד השני, תהיי פתוחה לשינויים ולאפשרויות נוספות שתביא איתה הלידה.

21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page