top of page

היתרונות שבהנקה שלא שומעים בכל יום

הייתרונות בהנקה ברורים לכולם, הבריאות, הטבע, הדבר הכי מדויק שיש

אבל יש כמה עובדות מאוד מעניינות בנושא חלב אם שאני חושבת שאם יותר נשים היו יודעות, הן היו מניקות לנצח, עד גיל 18 לפחות...

  1. בחלב אם ישנו חומר שנקרא HAMLET שתפקידו לאתר תאים סרטניים בגוף התינוק (או בגוף בכלל) ולהרוג אותם. ההבנה הזו שחלב אם עוזר לתינוקות למנוע התפתחות תאים סרטניים ומסייע במקרים בהם התגלו תאים סרטניים מטורפת ומשנה את העומק של ההבנה לגבי ההשפעה הבריאותית של הנקה. נכון, לעיתים זה לא יציל לגמרי, אבל אין ספק שזה יסייע בהחלמה. יש היום המון מחקרים וידע בנושא והבנה שניתן לטפל בסרטן (חלקם) באמצעות אספקת חלב אם לחולה. חשוב לציין שלא כל סרטן מתאים לטיפול באמצעות חלב אם ובמקרים מסויימים עלול לייצר אפילו יותר נזק מתועלת, אבל כדי לפתוח את המחשבה ולהבין כמה נפלאות יש בחלב אם גם בעולם הטיפול והמניעה של סרטן.

  2. 70% מהמרכיבים של חלב אם, בכלל אינם מזינים את הגוף של התינוק (מה מה מה ?!?!?!) רק 30% ממרכיבי החלב מזינים את התינוק עצמו, שאר המרכיבים תפקידם להזין את המערך החיידקי שנמצא בגוף התינוק ולייצר מערך חיידקי חזק וטוב לתינוק לטובת בריאות איתנה בטווח הארוך ולא רק בתקופת ההנקה. חלב אם עשיר בפוליססכרדים שתפקידם להזין את חיידקי המעי ולהכין את הגוף של התינוק לחשיפת מוצקים, פטוגנים ואלרגניים.

  3. הרכב החלב בחלב אם שונה במעט ממבנה המולקולרי של חלב חלב פרה (שנמצא בתמ"ל) תפקידו של ההבדל המולקולרי הזה הוא להתאים לבניית חלבוניים ייעודים למוח האנושי. להבדיל מעגל צעיר שצריך במהלך שנת חיו הראשונה להפוך לשור חזק וגדול, אצל התינוק האנושי המוח הוא האיבר שגדל הכי הרבה. ולכן, החלבונים שהתינוק צריך הינם חלבונים בוני מוח, ולא בוני עצם ושריר (כמו אצל העגל).

  4. חלב אם מסייע להתמודדות עם גזים והתפתחות מערכת העיכול של התינוק מכמה סיבות

    1. בחלב אם כמעט שאין פסולת שצריכה להתפרק ולצאת. כך שמערכת העיכול של התינוק עובדת בצורה עדינה יותר.

    2. עצם היניקה מניעה את מערכת העיכול מהפה ועד לפי הטבעת ועוזרת לגזים ולקקי לצאת בצורה קלה יותר.

    3. בחלב אם ישנם אינזימים המייעלים את עבודתה של מערכת העיכול ומניעים אותה

    4. לעיתים קרובות נשים חושבות שהתינוק שלהן בוכה בגלל גזים אבל בפועל, הוא צריך עוד לאכול (גם אם אכל לפני דקה) וההנקה מספקת בדיוק את הצורך הזה - כך שגם אם חשבת שזה גזים, אבל ההנקה עזרה, כנראה שזה הפתרון הטוב ביותר עבור התינוק שלך כרגע

  5. מחקרים מראים שאמהות לתינוקות יונקים ישנות כ- 40 דקות בממוצע יותר מאמהות שאינם מניקות, להבדיל מכל מה שכל הסביבה שלך תאמר, ההנקה מסייעת לתינוק שלך לווסת את השעון הביולוגי שלו, להתאים אותו אליך ולישון בצורה טובה יותר בטווח הארוך. בנוסף הנקה בלינה משותפת נחשבת בטוחה יותר מאשר התעוררות להאכלה/הנקה מכוון שהתמיכה נכונה לגוף הסיכוי שהתינוק יפול או יחנק במהלך השינה נמוך יותר



הייתי יכולה להוסיף פה עוד ועוד סעיפים, אבל רציתי לתמצת את ה- 5 שאני חושבת שרובכן לא מכירות. ההבנה הזו שיש לחלב אם ולהנקה השפעות על כל כך הרבה אספטקים בחיים שלנו והשפעה ארוכת טווח על החיים של הילדים שלנו נותנת הרבה מאוד פעמים מוטיבציה גבוהה יותר לעשות עוד מאמץ, לעבור את השלבים הקשים יותר, להתייעץ עם אנשי מקצוע טובים, להתכונן להנקה (כמו שמתכוננים ללידה) ולדעת שאת עושה הכי טוב בעולם עבור התינוק שלך מעצם זה שאת מניקה.


ואני רק רוצה להוסיף אנקדוטה קטנה:

גם אם ההנקה הולכת קשה או שיש בעיה באספקת החלב, גם הנקה חלקית יש בה ערך עבור התינוק שלך, גם אם חלק מהיתרונות יעברו אל התינוק שלך יש בהם ערך. כך שאפשר להנות מההנקה גם אם היא חלקית ולא מלאה.


רוצה ללמוד עוד על הנקה, לקבל כלים ומידע בנושאי ההנקה השונים, הכנסי למתחם הדיגיטלי שם תמצאי הרצאות דיגיטליות בנושאי הנקה שונים ומגוונים שיתאימו לשלב ההנקה שלך .



61 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page