top of page

עיסוי בהריון - מותר או אסור ?

עודכן: 10 בספט׳ 2022

שאלת השאלות... כל כך הרבה נשים רוצות ומשוואות למגע מרפא דווקא בתקופת ההריון כאשר הגוף משתנה, המפרקים רכים יותר ולכן השרירים כואבים יותר. מטפלים רבים אינם מסכימים לטפל בנשים במהלך ההריון ובצדק! מטפל/מעסה שאינו יודע לעבוד עם הגוף במהלך ההריון יכול לעשות יותר נזק מתועלת.


טיפול ייעודי להריון יהיה ברוב המקרים עדין יותר והמטפל/ת ידעו כיצד להימנע ממגע במקומות שעלולים לייצר טריגר ללידה או חס וחלילה להפלה.

ולכן, לפני שאת הולכת לחפש טיפול במגע בהריון, תשאלי דבר ראשון את מי שעתיד לטפל בך האם התמחה באופן ממוקד וספציפי בהריון, לא רק האם יש לו/ה ניסיון בהריון אלה גם האם למד/ה את הנושא באופן ממוקד.


מעבר למגע המרפא, הנעים, המרגיע שיש בעיסוי או טיפול במהלך ההריון, ניתן להנות מטיפולים ייעודים להקלה על כאבים ותופעות בהריון כמו כאבי גב, כאבי אגן, זרמים ברגליים, קושי בתנועה.

הטיפול איקווליבריו אני מוסיפה לאישה איזון לגוף, לאגן ולסביבת הרחם. האיזון מאפשר לעובר להתמקם בצורה אופטימלית באגן וברחם, וכאשר תינוק ממוקם טוב יותר ברחם, הרבה פעמים האמא תרגיש הרבה יותר נוחות בגוף במהלך ההריון.



טיפול איקווליבריו כולל גם מגע נעים ועדין, הוא אינו "חופר" בגוף או מכאיב. המנטרה שמלווה אותי ואת המטפלות השונות של האיקווליבריו הוא "פחות זה הרבה יותר" כתרגום פשוט למשפט less is more שאומר שלעיתים, אני יכולה להתמקד ברצועה או שריר בעדינות אפילו דקות ארוכות במטרה לשחרר אותו מבלי שתחושי כאב או חוסר נוחות. כל זאת מתוך מחשבה שכאב מייצר מתח נפשי ומתח נפשי מייצר כיווץ שלא תורם לנו לשחרור הרצוי.


מה שיפה בטיפול הוא שלא רק הגוף שלך מגיב לטיפול, הרבה פעמים, במגע עדין ונעים גם העובר שלך מגיב ונע במהלך הטיפול ומראה לי ולך היכן נכון לו שאגע והיכן ממש ממש לא נוח לו. ההקשבה הזו מייצר תקשורת בינך לבין התינוק שלך ומתחילה את ההיכרות הראשונית איתו כבר בבטן.


אז כתשובה לשאלה האם מותר או אסור לעשות עיסוי בהריון?

התשובה היא : בוודאי!

כאשר הטיפול מותאם להריון על ידי מטפל/ת שלמדה והתמחתה בטיפול בהריון


מאיזה שבוע ממולץ להתחיל לעסות את הגוף בהריון?

ברוב המקרים מומלץ להתחיל אחרי שבוע 18 של ההריון


ועד מתי מותר וכדאי לטפל ?

אוווו... יש נשים שחוות עיסוי, שחרור וטיפול אפילו בחדר לידה בשלבי הצירים השונים, כך שאף פעם לא מאוחר מידי להתחיל

180 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page